Navigation


  



Min BMW

Swedish, 09. April 2009, DragonSlayer,

ÔĽŅÔĽŅ

Info

När jag först köpte bilen av en kompis, hade den stått stilla i 16 år, så jag bytte oljefilter och olja, bytte stift och skaffade nya tändkablar för dom saknades, fyllde på bensin och upptäckte en läcka på ett rör under bilen, som jag skarvade med en bit slang :), kopplade in startkablar och den startade direkt :) . Dessvärre var tomgången väldigt hög, låg på ca 4500rpm. och avgasröret var avrostat på flera ställen. Efter att avgassystemet bytts ut började jakten på varför tomgången var så hög... många metoder presenterades i 02 tavlan. Jag gjorde av med mängder av startgas i jakten på tjuvluft. Plockade bort och mätte upp varenda stag till Kugelfischern.. Rev bort hela insuget...det var först när jag satte tillbaka spjällhuset som jag upptäkte lite rostiga brickor till själva spjäll-axeln... efter att ha avlägsnat denna rost stängde spjället som det skulle och jag hade äntligen en normal tomgång. Bromsarna behöver ses över.. i oken på båda sidor fram hänger en kolv. Jag har funderat på att lämna bromsarna till en expert... för man vet ju vad som händer när man skall hanterar gamla bromsrör. När man gungade fronten på bilen så blev den kvar nere.. så jag har även bytt stötdämparna fram.. Just nu vill bilen inte starta alls.. Jag tror att detta beror på att jag lånade tändspolen till min gamla volvo som inte heller ville starta... Det blev gnista på stiften utan för motorn.. Jag har i vart fall skaffat en ny Tändspole och kondensator.. Jag har även köpt en tändinställnings lampa. Så nu är planen att "nolla" motorn och ställa in allt rätt. När den väl går och klarar en normal besiktning hade jag tänkt att registrera in den igen.. och sen börja gå över all rost.

Prylar jag behöver skaffa:

  • Antennspröt
  • nya stolar
  • tidsenliga extraljus
  • tidsenlig radio
  • motor till kupefläkt
  • Lock till säkringarna

 

 

Bilder

Här är en blandad kompott med bilder på min bil

BMW-02 orginal LM fälg.JPG
Däck med orginal LM fälg.JPG
baksäte ryggdel.JPG
instrument & solskydd.JPG
insugningsrör och själhus.JPG
Motorhuv med kaffegök.JPG
motorrum höger.JPG
motorrum vänster.JPG
reservdelsbok.JPG
sidopanel bak med högtalarhål.JPG
Spjällhus(insug).JPG
tomgång&CO lock.JPG
vänster Bakflygel.JPG
DSC00162.JPG
DSC00163.JPG
DSC00165.JPG
DSC00164.JPG
DSC00166.JPG
DSC00167.JPG
DSC00168.JPG
DSC00169.JPG
DSC00170.JPG
DSC00171.JPG
DSC00172.JPG
DSC00173.JPG
DSC00174.JPG
DSC00175.JPG
DSC00175.JPG
DSC00176.JPG
DSC00177.JPG
DSC00178.JPG
DSC00179.JPG
DSC00180.JPG
DSC00181.JPG
DSC00182.JPG
DSC00183.JPG
DSC00184.JPG
DSC00185.JPG
DSC00186.JPG
DSC00187.JPG
DSC00188.JPG
DSC00189.JPG
DSC00190.JPG
DSC00191.JPG
DSC00192.JPG
DSC00193.JPG
DSC00194.JPG
DSC00195.JPG
DSC00196.JPG
DSC00197.JPG
DSC00198.JPG
DSC00199.JPG
DSC00200.JPG
DSC00201.JPG
DSC00202.JPG
DSC00203.JPG
DSC00204.JPG
DSC00205.JPG
DSC00206.JPG
DSC00207.JPG
DSC00208.JPG
DSC00209.JPG
DSC00210.JPG
DSC00211.JPG
DSC00212.JPG
DSC00213.JPG
P8250005.JPG
P8250006.JPG
P8250008.JPG
P8250011.JPG
P8250012.JPG
P8250013.JPG
P8250014.JPG
P8250015.JPG
P8250016.JPG
P8250018.JPG
P8250034.JPG
P8250035.JPG
P8250036.JPG
P8250037.JPG
P8250038.JPG
P8250041.JPG
bränslegivare.jpg